Seksuel chikane og anden krænkende adfærd

Hvis du har været udsat for chikane eller anden krænkende adfærd, er der en række muligheder og regler det kan være godt at kende. Er du i tvivl om hvor du skal henvende dig, eller hvor grænsen i det hele taget går for acceptabel adfærd, så se mere herunder.

På KU tolereres chikanerende og krænkende adfærd ikke. At studere og arbejde her skal være en god og tryg oplevelse for alle. På din studieinformationsside kan du læse om, hvilke regler der gælder på området. Se i venstremenuen under Studieliv > Seksuel chikane og anden krænkende adfærd.

Hos Studenterambassadøren kan du bl.a. få hjælp til at kende dine muligheder og få vejledning til hvordan du klager, hvis du beslutter dig for det.

Studenterambassadøren har tavshedspligt og er uafhængig af resten af universitetet. Alle oplysninger om din situation forbliver derfor fortrolige, medmindre du selv beslutter at gå videre med sagen.

din studieinformationsside kan du læse om, til hvem og hvordan du kan sende en klage over en studerende. Du finder informationen under Studieliv > Seksuel chikane og anden krænkende adfærd > Hvordan kan jeg klage over en ansat eller en medstuderende?

din studieinformationsside kan du læse om, til hvem og hvordan du kan sende en klage over en ansat. Du finder informationen under Studieliv > Seksuel chikane og anden krænkende adfærd > Hvordan kan jeg klage over en ansat eller en medstuderende?

Hvis du klager over en ansat, bliver din klage behandlet efter Retningslinjer for behandling af skriftlige klager over medarbejdere. Klagen kan i yderste konsekvens føre til at den ansatte bliver afskediget.

Links til uddannelsesside og regler